Selasa, Oktober 13, 2009

Jamuan Aidilfitri 2009



Pada 7 Oktober 2009 (bersamaan 18 Syawal 1430H) yang lalu, ofis telah mengadakan jamuan raya sempena Hari Raya Aidilfitri yang lalu. Walaupun setelah 18 hari berlalu Hari Raya, namun sambutan tetap meriah. Agak terlewat sedikit kerana ditunda beberapa kali untuk mencari tarikh yang sesuai supaya semua dapat hadir termasuk bos.


Tahun ini jamuan dibuat secara tertutup, tidak seperti tahun lalu yang dibuat "open house" kerana bajet tak mengizinkan.Berbagai hidangan disediakan untuk menjamu selera. Ada lemang, ketupat, kuih, laksa, bihun, sate dan lain-lain. Namun, nasi tomato dengan dengan ayam masak merah yang dipilih dulu.


Makanan dan kuih muih ada yang ditempah dan ada yang dibawa dari rumah. Selain daripada kuih raya yang beraneka jenis, ada juga kek. Kek tu ada "sponsor".


Masa ni la nak melaram dengan baju raya yang dipakai pada hari raya dulu. Yang ini  dari Unit Kewangan sedang menunggu untuk menjamu selera.


Selain daripada staf pejabat ini, bekas staf yang pernah bertugas di sini juga dijemput. Che Ros yang telah bertukar sudi menerima jemputan dan datang. Nasib baik dia datang, kalau tidak, banyak makanan tak habis!



Hasnida dari Unit Perkhidmatan sedang menjamu selera bersama Nany. Sedap nampaknya makan lemang dicicah dengan rendang.



Banyak cerita pasai buat kuih raya yang diceritakan oleh Jamaliah kepada Faizah. Sembang tu sembang juga tapi jangan lupa ambil makanan yang banyak tersedia tu..




Berselera nampaknya Haslina dan Kasrina menikmati jamuan raya ni. Tahun depan kalau boleh buat lah open house macam tahun lepas. Nampak meriah sikit. Pasang khemah dan jemput orang ramai. Kena tanya orang dari Unit Kewangan,boleh kot, Ina?...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan